bronzer,

Guerlain Joli Teint Terracotta - 00 Clair Blondes

07:15 Unknown 13 Comments



Bugün Guerlain Joli Teint Terracotta serisinin 00 Clair Blondes 'u, namı diğer ilk sürüşte aşk yaşadığım bronzer'ı diye anlatacağım. 



Makyaja düşkünlüğü mazisi olan herkes bilir ki Guerlain Bronzer konusunda liderdir. Bundan 13- 14 sene evvel Terracotta serisi bronzerlarının çıkışını hatırlıyorum; Guerlain'ı bile bilmemem gerekirken o bronzerların reklamıyla çoktan aşık olmuştum. Ürünü asla alamadım ama Guerlain zaafımın önüne geçilemedi.

Bir de bir itirafta bulunayım; benim hiç bronzer'ım olmadı; bu bronzer'ı alana kadar! Bronzlaşamayan biri olarak tenime uygun bir bronzer rengi bulamadım. 

Guerlain serisini her zaman ten ve saç rengini harmanlayarak üretmiş, numaralandırmış olsa da ne Guerlain ne de lüks veya kolay ulaşılabilir markalarda tenime uygun bir bronzer yakalayamamıştım. 






Bu ürünü ise Instagram hesabından uygun fiyata blind buy şeklinde almıştım; açık rengi ve pembe bir kesmi olması dolayısıyla çıktığından beri oldukça cezbediyordu ve güzel denk geldi, aldım.
İyi ki de almışım, ilk kez tenimde seçtiğim alanlara tüp patlatmamışım gibi duran bir bronzer'ım oldu; bugünleri de görecekmişim meğer!




Ürüne gelelim artık derseniz,
Joli teint Guerlain'ın stesinde klasik Terracotta Bronzing Powder'lardan daha açık ve daha hafif olduğunu söylüyor. Eğer diğer bronzerlar size kullanması zor veya imkansız geliyorsa bu seriye bakabilirsiniz.

00 Clair Blondes Jol Teint serisinin en açık renkli bronzer'ı, bronzer kısmı renk olarak turunculuk barındırmıyor; daha çok kum rengi/ açık camel diyebilirim.Ufak allık olduğunu varsaydığım kısım ise çok tatlı bir pembe. Yüzüme sürdüğümde güzel bütünleşiyor, çok saarı, turuncu, kahve durmuyor; kolay dağılıyor ve ben makyajımı silene kadar yerinden kıpırdamıyor. 





Alın şakak, avurt, çene kemiği kısmıma uygularken fırçamı sadece bronzer kısmına değdiriyorum; elmacık kemiğimden kulaklarıma kadar olan kısma uygulayacağım zaman fırçamı pembe olan kısmı da dahil ederek panda döndürüp uyguluyorum ve ortaya hem allık hem bronzer uygulayıp bunları maharetli bir biçimde karıştırmışım görünümü ortaya çıkıyor. (kalp, kalp, kalp)

Ürün aslında oldukça rengini veren pigmentli bir ürün, Guerlain klasik Terracotta'larına göre daha az pigmentli dese de ben rengini tenime yansıtmakta hiç uğraşmadım. Yine de şunu belirtmeliyim, bu üründe -ve aslında denediğim Guerlain ürünlerinde- ürünü parmağınızla almak istediğinizde elinize ürün zor geliyor, swatch yaparken rengi yansıtmak için oldukça uğramıştım. Her Blogger gibi yeni aldığı ürünü ellemeyip fotoğraflamayı bekleyen biri olarak, Swatchlamayı ürünü kullanmadan evvel yaptım ve o sırada bu nasıl renk verecek diye korktum. Bu durum ürünü fırçayla, özellikle doğru fırçayla aldığınızda tamamen değişiyor. 



Sol: Allık / Orta: Bronzer / Sağ: Karıştırılmış




Meteorites pudra ile de deneyimlediğim üzere,bu ürünleri tok fırçalarla kullanmak gerekiyor, yoksa ürün performansını göremiyorsunuz. Bronzer'ı Aliexpress'ten aldığım Real Techniques Bold Metals replikası sette bulunan, tok yapılı, dikdörtgen yapılı kontür fırçasıyla kullandım. 

Ürün çok güzel bir biçimde rengini verdi, oturtmak ve dağıtmak istediğim yerlere kolayca yerleşti, adeta leb demeden leblebiyi anlayıp beni uğraştırmadan hızlı bir uygulama yapmama izin verdi. Yapı olarak saten mat yapıda, parmağınızı sürtünce pudra pudra hissettirse de fırçayla yumuşacık bir formda performans gösterdi. Zerre tozutma da oluşmadı. Ürün zaten içeriğindeki bileşenlerle cildi nemlendirip, rahatlatarak cilde uzun süre tutunup  bizlere makyajımız için endişe etmemize gerek kalmayacak bir performans sergilemeyi; ciltte kadife hissi yaratıp satensi bir ışıltıyı vadediyor, deneyimlerime göre başarıyor da. 

Bu ürünü beğenmeyen, gereksiz bulan bir kesim de var, serinin diğer renklerinde performans değişiyor mu bilmiyorum ama benim bugüne kadar rahatça kullandığım ilk bronzer olduğundan onlara katılmıyorum.

Bu seri genelde diğer Guerlain ürünleri gibi parfümlü, misler gibi kokuyor. Benim en sevdiğim frezya, portakal çiçeği, vanilya ile tonka fasülyesi notaları barındırıyor. Kokusu insanı alıp egzotik bir tatilin ortasına bırakıyor; fakat benim ürünüm orijinal ambalajında olmadığından kokusu zaman içinde soldu. 

Ambalaj demişken, tabii ki çok güzel ve başarılı bir ambalajlaması var, sağlam,şık ve büyük aynasıyla kullanışlı. Üründen memnun kaldığıma göre ambalajı için gidip alabilirim yeni bir tane! :) Ama kendimi mantığa çağırınca, ürünün bitmesini beklemem daha akılcı olur diyorum, yine de 10gr'lık boyutuyla kolay kolay bitmeyecektir.

Guerlain Joli Teint Terracotta'yı Boyner, Sephora, Tekin Acar gibi mağazalarda ve online sitelerde ortalama 200-220 TL'ye bulabilirsiniz. Ben bu ürünü sıfır olarak açık artırma ile 50TL'ye şuradaki Instagram hesabından aldım, ve alışverişimin her aşamasından memnun kaldım; isterseniz göz atabilirsiniz.

Şaşırtıcı olmayacak cümlelerle bir kapanış yapmam gerekirse, orijinal fiyatıyla da alsam hiçbir şekilde pişman olmayacağımı anladığım, kuru cildimle bütünleşmesinden, rengine, kalıcılığından paketlemesine parasını hak eden çok güzel bir bronzer. Aklınızda yoksa bile, mağazasında test etmenizi tavsiye ederim; sonra aklınıza yerleşecektir zaten. :)

Umarım açıklayıcı ve aydınlatıcı bir yazı olmuştur, 
Bir sonraki renkli macerada görüşmek üzere!
Zeynep

You Might Also Like

13 yorum:

  1. Zeynep'çim muhteşem yorumlamışsın, makyajın da şahane. Şiir gibi yazıyorsun hatun :) Bahsettiğin hesabı da takibe aldım, güzel şeyler alınabilir. Teşekkürler, öpüyorumm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok teşekkür ederim Gökçecim, ben kendimi bayağ etkisiz hissettim yabancı olduğum bir ürün olduğu için bronzerlar, becerebilmişsem ne mutlu ^_^ şiir yazdığım doğrudur, en Başak'a akrostiş yazmıştım hahaha
      Hesap sahibi oldukça ilgili ve hızlı, alışveriş yaparsan sen de memnun kalırsın umarım,
      Öptüm çok!

      Sil
    2. Gerçekten akrostiş şiir yazdı Gökçe... hem de isim ve soyisim olarak :))

      Sil
    3. :))))) Başak'çım çok şanslısın :) Ben de iyi yakalamışım ama :))) Seni de tebrik ediyorum Zeynep :)))

      Sil
  2. Bu bronzer harikaymış (yalnız Zeynep, bizim bu renge bronzer dediğimizi duyanlar gülebilir, ben ondan bir çekinceliyim) :) Guerlian bronzerlara hep iç geçirip hiç almadım, zaten Dior bronzerıma kadar benim de hiç bronzerım olmamıştı (şu an galiba 6-7 tane var, utanç içindeyim). Rengi çok beğendim gerçekten ve makyajda da harika durmuş :) Güle güle kullan canımcım, öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkamda guerlain var, bronzer bu bronzer bronzer bronzer eheheh
      Blanacım guerlain sonrası benim de durumum seninkine evrilebilir, çift basamaklı sayılara kadar yolu var :D ama yeni bir bronzer düşünürsen bunu da bir dene mutlaka. Çok teşekkür ederim, kocaman öperim! ^_^

      Sil
  3. Zeynep'cim, öncelikle fiyat şahane olmuş, that's a bargain yani! İnsanların gereksiz buluyor olmasının nedeni, pek çoğumuzun ancak pudra olarak kullanabileceği bir renkte olmasından dolayı olabilir. Ama senin kadar açık tenliler için biçilmiş kaftanmış -fotoğraflar öyle söyledi bana en azından :) Bende Terracota 4 Seasons Bronzerlarından var, evlilik yıldönümü hediyesi idi :) Gerçekten parmakla swatch yapmak istediğimde hayal kırıklığımı tarif edemem; fakat fırça ile tam olması gerektiği gibi! Of ya bitmesin diye project pana koymadım ama özledim bronzerımı... Wet'n Wild yerine onu kapsama alsam iyi olabilir belki (hile hurda bizim işimiz). Güle güle kullan şekerim, öptüm çok!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam anlamıyla öyle oldu ya,resmen baştan çıkartıyorlar insanı :D
      Başakcım serinin 01 ve 02'si sana uyar mesela, daha koyu tonlarda olduğundan, çok şükür Guerlain bu bronzerları üretirken biz casperları unutmamış fdjgdlkf
      4 Seasons serisini de çok seviyorum, far fırçasına gelirse acil durumda göz makyajı bile kotarır insan. Mesela Meteorites pudra da parmak swatch'ında hep hayal kırıklığı yaşattı dükkanda almadan bakayım dediğimde. Guerlain'ın sırrına zamanla vakıf olunuyor demek ki :D
      Bence ürün değiştirmek çok da hile sayılmaz, eksiltmiyoruz takas yapıyoruz eheh
      Çook teşekkür ederim, çok öptüüm!

      Sil
  4. Yani nasıl nasıl güzel durmuş anlatamam bana pudra gibi durur kesin ama senin teninde şahane 👌🏻 Fiyatı da süper olmuş iyi yakalamışsın güle güle kullan 😊 benim de bir terra ora bronzerım var pek pigmentsiz kendisi ne yazık ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İremcim ^_^ Sana da Başak gibi serinin 01, 02 tonları uyar, 00 gerçekten de gördüğüm en açık bronzer rengi şimdiye kadar :) Terra Ora yazını hatırlıyorum, çok çok beğendiğim bir bronzer kendisi; herhalde benim gibi beyazlar kendini havuca benzetmeden bronzer kullanıp hevesini alsın diye ürettiler onu da, yoksa o güzel tasarıma yazık etmiş olurlar!

      Sil
  5. Zeynepciğim kaç zamandır aklımdaydı bu bronzer, Nisan ayı gibi hatta almak için Tekin Acar'a gitmiştim. Sonra ordaki makeup artist size gitmez sizin teniniz için çok koyu, teninizle bütünleşmez diye o kadar ısrar etti ki baktım sadece (nedense gözüme koyu gibi de geldi hatta) ve bana Lancome'un Teint Miracle pudrasını sattı. Evet Lancome'dan da çok memnunum ama içimde alamadığım için ukte olarak kaldı resmen. Şimdi bakıyorum, senin tenin de çok açık renk ve harika durmuş. Anlaşılan her söyleneni dinlememek gerekiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sehercim acaba bu serinin 03 numarası falan mıydı baktığın? Çünkü gerçekten açık bir ton,ama ışıklar göz yanıltmış olabilir. Makeup Artist'lerin bu tür manipulasyonlarına çok sinirleniyorum, ne olursa olsun bir deneme fırsatı vermeliler; önerdiği ürünle beraber uygulayıp kararı sana bırakmaları daha doğru, özellikle de söylediği şeylerde samimiyse.
      Lancome'dan memnun olmana sevindim ama :) Belki ilerleyen zamanda kendine bir hediye olarak alırsın Guerlain'ı da; ben sırf ambalajı için almayı düşünüyorum mesela yalan değil :)

      Sil
  6. Sensin güzel surat, öperim! Vallahi hiç umudum yokken bronz atlı prens olarak geldi resmen bu ürün hahaha! Fiyat konusunda haklısın, 50 liraya yakalamış olmasam gerçek fiyatından almaya cesaret edebileceğimi hiç sanmam, hele ki şimdi taksit de yapılmıyorken :( O hesapta çok çılgın fırsatlar yakalaybilirsin (pp'yi görmezden geliyorum şu anda) hatta bu bronzer'dan 2 kez daha gördüm :) Fotoğrafları beğenmene çok sevindim, özellikle çekimlerini çok beğendiğim kişiler beğenince daha bir sevindirik oluyorum :) Aradaki sapıtmalarım seni eğlendiriyorsa ne mutlu bana, çünkü ben genelde tam ciddi olucam bir gülme geliyor da :D
    Çok teşekkür ederim tekrardan,
    Kocaman öpüyorum!

    YanıtlaSil