cilt bakımı,

Dax Mixup Sulphur

02:31 Unknown 7 Comments




Merhaba!
Son 1 aydır uzun süredir yola gelmeyen tırnaklarıma bakım yapmayı kafaya taktım ve bakım sürecimin odak noktası haline geldiler - maalesef aynı anda tüm bakımlarıma deli gibi özen gösterebilme yeteneğim default gelmemiş, üzerinde çalışmam şart oluyor.-
2 günde 1 muhakkak tırnaklarımdan biri kırılıyor, ve çoğunlukla da bu kırılma tam dibinden acı verici bir biçimde oluyordu. Tırnaklarım resmen yumuşacıktı ve kağıt gibi eğilip bükülebiliyordu bunun yanında da katman katman soyulmaktan da geri kalmıyordu. Tırnaklarımı güçlendirmede bana yardımcı olmuş iki üründen biri de bugün hakkında konuşacağım Dax Mixup Sulphur.


Bu ürünü birçok yerde övgüyle bahsedilerek görünce almam kaçınılmazdı. Tırnaklardaki nemsizliğe iyi geldiği ve güçlendirdiği söyleniyor. Ayrıca tırnaklardaki katman katman soyulmanın da nemsizlik dolayısıyla olduğunu okuyunca bana derman olabileceğine inandım!

Öyle de oldu! İçinde bir çok yağ bulunan bu ürünü ben her gece tırnak ve tırnak etlerime, ve egzama sebebiyle kuruyan çatlayan kanayan parmak araları ve boğumlarına ince bir katman halinde uygulayarak kullandım. 
Ürünün kapağındaki vaatleri şu şekilde;  




Ürünü yaklaşık 1 aydır kullanıyorum, ve gözlemlerim tırnaklarımdaki katmanlı soyulmanın artık çok daha az olduğu, tırnak etrafındaki derinin soyulmasının, şeytan tırnağı denen nanenin artık neredeyse olmayışı veya oluşunca da eskisi gibi semsert değil yumuşak olması, dolayısıyla kolayca temizlenebilir olması ve kütiküllerimin çok daha yavaş uzaması ve kuru kuru yoluk yoluk durmayışı. Yine tırnaklarıma sürdüğüm sertleştiriciyle güzel bir işbirliği yapıp kırılmayan tırnaklarımı daha hızlı uzatması. Rahatlıkla diyebilirim ki ben 2 seneden fazladır tırnaklarımı bu denli uzun görmedim.

Şöyle bir örnek vereyim, derim çok ince olduğu için manikür yaptırdıktan sonra 3 gün içinde tırnak etlerim yoluk yoluk durmaya başlar, şeytan tırnakları hemen çıkar, kütiküllerim ise çirkin ve kuru bir görüntüyle hızlıca uzar ve ben yaptırdığım manikürün tadını asla çıkartamam. Bu 1 aydır özellikle maniküre gitmememe ve kendim manikür için ekstra vakit harcamamama hatta normalden daha az yapmama rağmen tırnak etlerim gayet düzgün ve bakımlı gözüküyor.

Bu ürünü hiç çıplak tırnaklarıma değdirmedim, kür halinde uyguladığım tırnak sertleştiriciyi her gün düzenli olarak sürmekten ötürü. İçimden bir ses çıplak tırnaklarımda daha etkili olacağını söylüyor, nemlendirmesi daha etkin bir biçimde görecekmişim gibi geliyor. Fakat hala çıplak tırnakla kalmaya psikolojik olarak da fiziksel olarak da hazır değilim. Sağlıksal sebeplerle (ciddi derecede vitamin demir kan eksiklikleri) tırnaklarım güçsüz ve tırnak sertleştiriciyi bırakırsam eski haline dönmesinden korkuyorum. Fakat arada bir bariyer olmasına rağmen ben tırnaklarıma ve cildime verdiği nemden oldukça memnunum.





Yapı olarak yağlı bir yapısı var, çünkü bir çok yağın karışımı bu ürün. Kapta vazelin gibi duruyor, fotoğraftan da görebilirsiniz. İlk aldığımda havalar sıcak olduğundan sebep parmağımı değdirir değdirmez vücut ısımla ısınıp daha akışkan neredeyse likit bir forma bürünüyordu; hindistan cevizi yağı gibi sadece daha kıvamlısı. Geçtiğimiz hafta ise havaların soğumasıyla yapı olarak biraz değişime uğradı artık daha katı bir yapıda ve daha kıvamlı elime alınca hemen erimiyor, tırnak çevrede daha tok ve kalın bir şekilde uygulanıyor. Ben her iki şekilde de kullanmayı sevdim. 

Bu ürün sadece tırnak için değil, kurumaya yatkın, mesela dirsek, diz, topuk gibi alanlara da iyi geliyor. Hatta saç ve saç derisine de kullanabilirsiniz ambalajının üstünde yazdığına bakacak olursak; bunun sebebi de içindeki sülfür olsa gerek çünkü sülfür akne karşıtı olduğu gibi kepek karşıtı ve saç nemlendirici bir ajan; fakat ben hiç denemedim. 

Ellerimde gösterdiği performanstan memnunum, ellerim tarafından hızlı emiliyor ve 2- 3 kez yıkadım diye elimden akıp gitmiyor, hala etkisini ve varlığını hissedebiliyorum. İçinde gerçekten vazelin olduğundan olsa gerek, ama en azından onun gibi boğucu hissettirmiyor.

İçeriği şu şekilde;




Açıkçası ilk sırada petrol ürünleri pek iç açıcı olmasa da kullandığım alan çok geniş olmadığından, vaatlerini yerine getirmesinden dolayı çok da takılmadım. Şu aralar tırnaklarımı ve ellerimi kurtaracaksa zift de dökebilirim çünkü.

Gelelim kokusuna; bu ürünle ilgili okuduğum her yazıda isminde de geçen sülfürden ötürü garip bir kokusu olduğunu söylüyorlardı. Bu yazılar 3 sene evveline ait olduğundan, bu geçen arada içeriğin revize edilip bir de mentol eklenmesinden dolayı (veya parfüm) asla kötü kokmuyor, yani o sülfür notası o kadar derinlerde ki ciddi bir burun olmanız gerek almanız için. Keza mentol de çok baskın ve rahatsız edici düzeyde değil o yüzden herhangi bir irritasyon veya alerjiye sebep olmadı. (evet koku değişimine de hapşırıyorum ben artık  mesela) 
O yüzden önceden almış ve kokusu yüzünden kullanamamışsanız tekrar bir şans verebilirsiniz.

Aynı zamanda benim gibi kronik bir şekilde burnu sürekli akan / tıkalı olan girdabında boğuluyorsanız bu ürünü gece çok hafifçe burun kanatlarınıza (dış kısma) dokundurursanız burnunuzu rahatlatacaktır.




Dax'ın bir çok ürününü kozmetik marketlerinde bulabilsem de bu çeşidini maalesef bulamadım, ne tırnak bakımı ne de saç bakımı bölümlerinde. Özellikle saç ürünlerinin olduğu kısma da baktım çünkü emindim ki, eğer varsa kesinlikle  Dax ismini görüp saç ürünleri arasına yüklerler. Fakat gezdiğim hiçbir Gratis ve Watson's'ta bu ürün yoktu; ürünü sorduğumda tabiiki öyl bir ürünün var olmadığını iddia ettiler! Ben kendisini Migros'ta saç ürünleri rafında diğer Dax ürünlerinin yanında dururken buldum. 

Eğer ararsanız bu da benden size işinizi kolaylaştıracak bir ipucu olsun.

Bu ürünü kullanmaya devam ederim, hem de severek, fakat kış yaklaşırken nemlendirmesinden memnun olsam da ellerime kullanır mıyım şu anda soru işareti, çünkü ellerimde kışın azıtan egzamayı parfüm içeriği ile daha kötü bir hale getirir mi düşüncesi beni kesin cevap vermekten alıkoyuyor. Başak'ın verdiği tavsiyeyle parfüm içeriğinin maddesini öğrendikten sonra kararımı vereceğim. Yine de nemlendirici olarak kullanmasam da tırnak ve tırnak etlerime kullanmaya devam ederim. Hatta tembelliğime gelmesin diye hep başucumda duruyor ve yine aynı sebeple Project Pan'e eklendi.

Tırnaklarımı nasıl toparladığıma dair bir yazı hazırlayacağım orada hafta hafta tırnaklarımdaki ilerleyişi de görebileceksiniz. Açıkçası kütiküllerimi hiç düşünmediğimden öncesinde özellikle çekilmiş bir fotoğraf olmadığından öncesi sonrası fotoğrafı yapamayacağım fakat diğer yazıda toptan tüm elimi görebilirsiniz :)

Ürün 56gr. ve 15tl civarında bir fiyata sahip. 

Sizin tırnak ve tırnak etleri için en sevdiğiniz ürünler hangisi? Haydi paylaşın da şu Project Pan'de keyif alışverişi yasakken ihtiyaç alışverişi yapayım :)

Bir sonraki macerada görüşmek üzere;
Hepinize kedi tırnağı gibi keskin ve uzun tırnaklar diliyorum!
Zeynep








































You Might Also Like

7 yorum:

  1. Bunu project pan dış tutuyorum ben tutuyorum :D Benim kısacık tırnaklarımı her şeye razıyım. Zift bile dökerim dediğin gibi :D
    Bugün gidip bir bakayım ben buna *.* Öpüyorum canım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha sayılır Nİsa, PP dışı tutabilirsin, çünkü ihtiyaç! Tırnakların ipe sapa gelmemesi insanın yaşam kalitesini etkiliyor ki! -Mesela ben çarşaf geçirsem tırnaklarım kırılır cinsten biriy(d)im. Blana bir de Sally Hansen'ın mavi şişeli tırnak güçlendiricisini önermişti, ki övüldüğünü çok durdum , tam ismini Blana'ya sormamız gerek ama ben unuttum :) O da benim tırnaklarım için gerekenler listemde kayıtlı, senin de aklında olsun. Öperim!

      Sil
  2. Zeynep senin Dax'ın var, ekstra ürüne ihtiyacın yok bence (içimdeki kontrol mühendisi konuştu). :))) Bu iyi geliyorsa ben de alayım yılbaşında. Ben şu an Sally Hansen kullanıyorum, güzel nemlendiriyor. Ama yılbaşına bitecek :)) Benim de ellerimde aynı sorunlar olduğu için, en azından tırnak etlerime iyi gelse yeter :) Ellerine sağlık Zeynep'cim, öpüyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blanacım aklımda senin önerdğin Sally Hansen mavi şişeli tırnak güçlendirici var başka da bir şey yok, vallahi! =) Ben sana bundan bir sample getireyim bakalım memnun kalacak mısın, zaten çok bereketli PP sonuna kadar idare eder =)
      Çok Öpüyorum!

      Sil
  3. bunu bir ara sürekli kullanıyordum ben tırnaklarıma baya iyi gelmişti sonra unuttum sanırım kaldı bir köşede yeniden çıkartayım hazır kış da geliyor tırnaklara bakım yapalım :-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İremcim tırnakların çok güzel zaten maşallah, bunu da kullan hem tırnaklarına hem de genel olarak eline iyi gelsin, havalar hızlı değişti; bakım şart! Güzel bir ürün yapmışlar itinayla kullanalımm ^_^

      Sil
  4. Sırf sonrasında yoluk yoluk oluyorum diye bırakmıştım manikür yaptırmayı. Tırnaklarımda soyulma yok ama sanki ayak parmaklarıma çok yarar gibi görünüyor. Teşekkürler Zeynep, bi migros yapayım ben :)

    YanıtlaSil