allık,

Mac Pearlmatte Face Powder - Oh My, Passion!

07:30 Unknown 9 Comments




Merhaba!
Bugün güzeller güzeli bir ürünü anlatacağım size. Mac Fruity Juicy Koleksiyonunda yer alan, yüz pudrası olarak geçen ve aslen allık olarak kullanılabilecek Oh My, Passion!
Seri piyasaya ilk sürüldüğünde açıkçası bu ürüne burun kıvırmıştım, zira Flormar'ın benzer desene sahip bir pudrası vardı, ürün isminde pudra kelimesi geçtiğinden benzer segmentte, transparan yapılı bir pudra olduğunu düşündüm. İşin aslı hiç de öyle değilmiş... Başak'ın lansman yazısında görünce gözlerim yerinden çıktı çünkü swatch'ın güzelliği göz alıcıydı!



Mac Fruity Juicy Koleksiyonunun ambalajları insanı mutlu eden bir desene sahip, buna allığın kardeşi olan, serinin Bronzerlarından Delicates'ı anlatırken de değinmiştim.(tık tık) Çok sevimli olmasının yanı sağlam bir yapıya da sahip; içerisinde makyajınızı rahatça kontrol etmenize ve yapmanıza yetecek büyüklükte bir ayna da mevcut. Mac bu konuda beklentileri karşılıyor.

Oh My, Passion! içerisinde açık bronz, lila, mercan ve uçuk sarı tonlarda 4 farklı renk içeren, sedefli saten diyebileceğim bitişe sahip, içeriğinde gördüğüm en mikro ışıltılara sahip bir pudra-allık. Yapı olarak koleksiyonun Bronzer'ı kadar satensi jel gibi hissettirmese de, pudra pudra hissettirmeyen, saten bir hissiyata sahip. 

Pigmentasyon açısından orta-yüksek bir ürün; renkler panda çok canlı dursa da, swatchlarda biraz daha pastel çıkıyor renkler. Beyaz tenliler kullanırken elini hafif tutmalı yoksa çok patlıyor, ben kesik uçlu bir allık fırçasıyla uyguladığımda benim makyaj zevkime göre fazla yoğun bir renk verdiğinden üzerinden fondöten fırçamla geçip biraz hafiflettim, fotoğrafları da sonrasında çektim. Buğday ve esmer tenler de daha sık, tok fırçalarla uygularsa yüzlerinde rahatça belirgin bir sonuç elde edeceklerdir.


Ürün 4 farklı renk içerdiğinden kullandığınız fırçaya veya fırçayı gezdirdiğiniz alanlara göre yanağınıza yansıyacak ürünün rengi de değişecektir. Kendi zevkinize ve modunuza göre ayarlayabilirsiniz bu da işin en zevkli kısmı. 

Aynı zamanda fırçayla alırken hiç tozutmuyor; bunda içeriğindeki dimethicone'un katkısı olduğunu düşünüyorum. Cilt bakım ürünlerinde asla sevmediğim cildimle anlaşamayan bu içerik kozmetik ürünlerinde kesinlikle çok daha başarılı formülasyona sebep oluyor zannımca.
Ürün ciltle çok rahat bir şekilde buluşuyor, efor sarfettirmeden karşıyor, ürünü cilde yedirdikçe sedefli yapısı daha belirgin biçimde belli oluyor ve cildi sim içermeyen yansıma sağlıyor. 

Bu yansıma o kadar güzel, canlı, sağlıklı bir ışıltı, yansıma ki, günlük makyajımda kullandığımda aydınlatıcı adımını iç rahatlığıyla atlıyorum; fotoğrafımda da güzel yansımasını görebilirsiniz.

İçerisinde 4 farklı ton içerdiğinden bu ürünü kullanırken makyajda rahatça hem göz makyajı hem de allık-aydınlatıcı için cilt makyajı adımlarını tamamlayabilirsiniz; dolayısıyla hafta sonu bir yerlere giderken yanınızda taşımak için oldukça ideal bir ürün. Yine fotoğrafta crease kısmına açık bronz kısmının uygulanmış halini görebilirsiniz. 



Kalıcılık olarak cildimde de gözlerimde de oldukça başarılı bir bir performans sergiledi ki; üzerinden fondöten fırçamla geçip görünümünü hafifletmiştim. Bende gün sonuna kadar hafiflemeden kaldı, hafiflerken de homojen bir biçimde hafifledi.

Gelelim işin çok renkli ve eğlenceli olmayan inceleme kısmına; içeriğine. Şahane bir içerik diyemeyeceğim; talc ve mica içeriyor, bu maddeler sizi rahatsız ediyorsa maalesef haberler iç açıcı değil.

Bunun yanı sıra bir böcekten elde edilen Carmine ve ürünü dudağa sürmeniz veya kozmetik yemek gibi bir hobiniz varsa yemenizi riskli kılacak, dudakta kullanmak için tehlikeli maddeler Ultramarines, Ferric Ammonium Ferrocyanide, Ferric Ferrocyanide içeriyor. Kısaca lütfen dudağınızı renklendirmek için kullanmayın. Lütfen kozmetiklerinizi yemeyin.

Aynı zamanda içeriğin ilk sıralarında yer alan Octyldodectl Stearoyl Stearate göz çevresinde kullanıldığında tahrişe sebep olabilecek bir madde fakat Mac hem dermatolojik hem de optomolojik testten geçirildiğini belirtmiş. Ben göz çevrem kullandığımda bir sorun yaşamadım fakat siz herhangi bir irritasyon yaşarsanız mutlaka göz ve göz çevrenizi arındırın, bir göz doktoruna başvurun ve içeriğinde bu madde olan herhangi bir ürünü kullanmayın, satın almayın. 

Toplamda 8gr olan bu pudra, 97 TL'ye Mac Mağazaları ve online sitesinde satışta şu anda.
İhtiyaç mı? Kesinlikle değil. Mac koleksiyonu yapani içinde birden çok renk ve yansıma içeren bir ürün isteyenlerin, ambalaj tasarımı ve ürün tasarımını sevenlerin alacağı, ve memnun kalacağı bir ürün diyebilirim ama, orası kesin.

You Might Also Like

9 yorum:

  1. çok çok çok cici ama direndim ve almadım rengi hafif geldi bana baktım kullanamayacağım pas geçtim .-)) onun yerine goodbyes dan vibe tribe koleksiyonu aydınlatıcı/allığı aldım :-))) güle güle kullan canım öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanamayacak gibiysen almanın alemi yok kesinlikle, vibe tribe alımın çok daha karlı olmuş her açıdan =) Teşekkürler, sen de güle güle kullan İremcim, öpüyorum çok!

      Sil
  2. Almana vesile olduğum için kendimlen gurur duydum :) Sonra bizzat kendim almadığım için bu güzelliği salaksın Başak dedim. Kramaşık hislere sürükledi yazın beni yani, güle güle kullan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seninle gurur duyuyorum Başaak <3 <3 :))
      Bulunur belki hala ya yok mu ki? Bulunmazsa da önümüzdeki koleksiyonlara bakıcaz, çok çılgın şeyler gelebilir *-*
      Teşekkür ederim,
      Öperim çok!

      Sil
  3. Ne güzel bir yazı, her şeye değinmişsiniz. Çok güzel bir ürün gerçekten görüntüsü ve işlevselliğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenmenize ve takdir etmenize çok sevindim. Gerçekten çok başarılı bir ürüne imza atmışlar <3
      Sevgiler!

      Sil
  4. Zeynep'çim, her gördüğümde Flormar'ın pudrası geliyor benim de aklıma. Fakat far paleti diye bile satılabilirmiş bence. Tonlar müthiiş. Güle güle kullan canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel bir performans ürünü yaratmışlar, at çantaya tatile git adeta. Çok teşekkür ederim Gökçem,
      Öperim kocaman!

      Sil
  5. ne güzel anlatmışsın =) şahane duruyor cidden, ihtiyacım olmadığı için bu seriye bakmadım, biraz da bilerek bakmadım çünkü kayıtsız kalamam diye korktum :D :D güle güle kullan fıstık =)

    YanıtlaSil