aydınlatıcı,

Nars Sculpting Multiple Duo: Copacabana/Sidari Beach

07:30 Unknown 3 Comments


Ağustos ayında yurt dışı alışverişimde aldığım parçalardan biri de Nars'ın Sculpting Multiple Duo adında, çift uçlu, bir ucu stick aydınlatıcı bir ucu stick bronzer olan bu ürünü oldu. Nars'ın Sephora'ya özel ürettiği bu ürünü tahmin edebileceğiniz gibi sadece Sephora mağazalarında bulabiliyoruz. Türkiye Sephoralarında bulunuyor mu emin olmasam da, mutlaka aklınızda olması gerektiğine inanıyorum.

Ambalajı kauçuk yapılı, klasik Nars ambalajlaması, sade ve şık; dikkat edilmezse kirlenecek, üzerine parmak izleri, ürünün kendi izleri oluşacak ve temizlenmezse yapış yapış bir his bırakacaktır. Bir çoğumuz Nars ambalajlarını artık tanıdığından kendilerine itinayla yaklaşması gerekildiğini öğrenmişlerdir. Siz de bilmiyorsanız, zor değil, kolay yoldan en başında öğrenmiş oldunuz. :)

Ürünün iki kısmını da ayrı ayrı incelersek;

Sidari Beach


Sidari Beach ürünün stick formdaki Bronzer kısmı, Copacabana'yı uzun zamandır istiyor olsam da bu ürünü almamdaki en büyük etmen rengini görür görmez gözlerimin ışıldadığı Sidari Beach oldu. Beyaz tene yapay durmayacak bronzer derdim pudra bronzerlarda bitmiş olsa da, krem bronzer ayağında hala devam ediyordu. Genel olarak yine fazla, koyu, doğal durmayan, fazla kırmızı fazla kahve veya fazla turuncu, kirli bir görüntü bırakmaları gibi ufak (!) sorunları olduğundan içime ve cildime sinen bir krem bronzer'ım yoktu.

Sidari Beach oldukça açık tonuyla tam bir soluk ten bronzerı, öyle ki oldukça esmer ve siyahi tenlerde mat aydınlatıcı olarak da kullanılabilir. Soğuk alt tonlu kırmızı ya da kahvesi baskın olmayan bol sütlü bir kahve-bej olarak tanımlayabilirim.

Mat yapılı olsa da ciltte satensi bir görüntü sağlıyor, beyaz ciltte biraz boyut katmak için kontür olarak da kullanılabilir dolayısıyla. Cilde uygulanması ve dağıtılması rüya gibi! Oldukça pigmentli fakat sizi cildinizde fazla belirgin bir biçimde kalıp dakikalarca cilde yedirmekle uğraştıracak türde bir pigment değil. Cildinize uyguladıktan sonra dağıtmak için birkaç dakika opsiyon tanıyor, sürer sürmez oturup yedirilmesi güçleşen yapıdaki ürünlerden değil.

Cildinize direkt olarak uygulayabiliyorsunuz, alttaki fondöteni yerinden oynatmıyor, ciltte ipek gibi kayıyor, hata düzeltmek veya ypuğunluk artırmak için ikinci üçüncü katı geçseniz de homojen ve ciltle bütünleşmiş duruşunu koruyor ve uyguladıktan sonra da gün boyunca yerinden kıpırdamıyor! Ürünü parmaklarınızla da, fırçayla da süngerle de yayabiliyorsunuz, oldukça kullanıcı dostu bu konuda; ürünü cilde yedirirken hafifçe pudralaştığını hissediyorsunuz; fakat görünüm ediğim gibi satensi bir bitişle cildinize tutunuyor, bu pudralaşma ise ürünün kalıcılık gücünü arttırıyor. Ben sabah uyguladıktan sonra akşamın geç saatlerinde makyajımı çıkartana kadar kendisini olduğu yerde görmeye devam ediyorum. Cildime tutunurken gözeneklere dolma, vurgulama, kuruluklara tutunma gibi kusurları hiç yok. Olduğundan daha pürüzsüz duruyor gibi geliyor bana.

Benim en sevdiğim makyaj malzemelerimden biri olmaya hak kazanan bir ürün oldu; içtenlikle söylüyorum ki; mümkün olduğunca tekrar tekrar alacağım, hatta kullandığım an yedeklemediğime pişman oldum diyebilirim.

Copacabana


Yıllardır merak ettiğim fakat likit formunu mu stick formunu mu alayım karar veremeyip kafamda geri plana attığım, ikili formda görünce hemen mercek altına alıp, kendisi için mercek altına aldığım ürünün bronzer rengine daha da vurulunca kavuştuğum bir aydınlatıcı Copacabana.

Buzul bir gümüş pembe renkte olan ve içinde incecik ışıltılar ve mikro simler içererek ıslak efektli bir görünüm veren bu aydınlatıcı aslında sadece soğuk alt tonlara yakışacak gibi dursa da, aslen gümüş rengi daha baskın olduğundan nötr bir renk ve dolayısıyla tüm alt ton gruplarına yakışıyor, esmer tenlerde biraz küllü duracak olsa da, buğday tenlilere yakışacağından kesinlikle eminim.

Rengini çok beğendiğim bu aydınlatıcının formülasyonu beni maalesef hayal kırıklığına uğrattı. Biraz kuru diyebileceğim bir formülasyon olmuş, ciltte ipek gibi kaymıyor biraz friksiyon hissediyorsunuz, buna bağlı olarak alttaki fondöteni yerinden oynatıyor ve bulanık, heterojen bir görünüm oluyor. Elmacık kemiğinizde ürünün belirginliğini arttırmak için birkaç kez geçtiğinizde ürün topaklanmaya başlıyor, ve parça parça bir görüntüye sebep oluyor.

Tabii ki bir makeup junkie'nin dünyasında çareler tükenmiyor. Katı yapılı krem aydınlatıcılarda, ya da sadece krem aydınlatıcınızın kör ediciliğini arttırmak için de kullanılan bir yöntem olan bir iki damla yağ damlatıp uygulama yapmak yukarıdaki problemlerin hepsini çözdü. Formülasyonun kuruluğunu aldığı için kolayca ve homojen olarak uygulanıp toplanmıyor, alttaki fondöteni yerinden oynatmıyor.

Pigmentasyon olarak bana çok ortalama geldi, cildime uyguladığımda oldukça doğal durdu, belirginliğini artırmak için 3 kat uyguladım fakat o zaman da elde ettiğim görünüm oldukça doğal oldu. Bu sebeple günlük olarak kullanmak için uygun olsa da, benim maksimum kişiliğime fazla naif kaldı; keşke daha yoğun yapılı olsaydı da istediğim makyaj tipine göre hafif veya yoğun uygulama lüksü bana kalsaydı.

Formülasyonun kuruluk ve parça parça durma problemini yağ ile hallettikten sonra da ürünü en çok ufak ıslak süngerlerle uygulamayı sevdim; ürünü direkt uygulamaktan daha iyi ve başarılı bir bitiş elde ettim.
Aydınlatıcının şakağa doğru hafif topaklandığını görebilirsiniz.
Burada ilk kullanışım, yağ ile desteklemeden, stick'in direkt yüzüme uygulanmış hali.

Kalıcılık olarak da çok yüksek bir performans sergilemiyor, 5 saat sonra yüzünüzde stick'in krem kısmı uçmuş, ışıltıları kalmış oluyor. Fotoğraflarda hala bir yansıma elde edecek olsanız da gerçek hayatta maalesef böyle bir görüntü çizmeyecek. Üzerine pudra formunda bir aydınlatıcıyla ömrünü ve ışıltısını artırabiliyorsunuz, uygulamayı ise hafif elle ve fan fırça veya yine nemli bir süngerle yaparak toz-krem ürünlerin ciltte katman katman durmasını engelleyebilirsiniz.

Tekli satılan orijinal halinde de benzer yapı problemi var mı bilemesem de, elimdeki bittikten sonra özellikle gidip satın almam. Hatta Sidari Beach tekli satılırsa yoluma onunla devam ederim. Daha az fiyata çok daha başarılı formülasyona sahip bir çok aydınlatıcı varken, tek başına alma ihtiyacı duyacağımı sanmıyorum.

Sculpting Multiple Duo, her iki ucunda 6.8 gr ürün ile toplamda 13.6 gr ürün içeriyor. Boyutuyla çantanıza ve seyahatlerinize almak için ideal bir boyutta olan bu ürünü hem pratikliği hem de bronzer'ının başarısı dolayısıyla çok sevdim. Amerika ve Avrupadaki ve bir ihtimal belki ülkemizdeki Sephoralarda satılan ürünün Avrupa fiyatı 30€, ben şansıma %30 indirimde denk gelmiştim.

Bu tür pratik bir ikili arıyorsanız, Copacabana/ Sidari Beach ikilisi dışında, buğday ve esmer tenlere hitap edecek Hot Sand/Laguna ve Playa Flamenco/Oahu ikilileri de mevcut, onlara göz atmanızı ısrarla öneririm.

You Might Also Like

3 yorum:

  1. Ben bunu buradaki Sephoralardan hiç görmedim. Görsem bırakmayacağım çünkü. Harika durmuş Zey *.*
    Benim rengim Hot Sand / Laguna olur kesinlikle <3
    Öpüyorum :*

    YanıtlaSil
  2. Ya Sidari Beach'e bayıldım; fotolarda yüzünde de o var sanırım, değil mi? Yapısını da okuyunca canım aşırı almak istedi ama benim tenimde ne derece belli olur bilemiyorum tabii. Copacabana'nın ise likit formunu kullanıp epey sevmiştim. Stick olanı üzdü... Fotoda gayet hoş durmuş, ama demek ki gerçek hayatta istediğimiz blinding effect'i yaratamıyor :) Tek tarafını güle güle kullan diyor, çok öpüyorum!!!

    YanıtlaSil
  3. Sidari beach şahane bir şeymiş😍 Tekli satılıyor mu acaba, bakmamız lazım (Lütfen artık bronzer almayayım, lütfen olmasın öyle bir şey😂😂). Copacabana'nın stick formunun ben testerını denemiştim ama Nars'ın likit aydınlatıcıları çok daha başarılı bence (onlar da doğal duruyor). Fotoğrafta her iki ürün de, aslında çok güzel görünüyor Zeynuşum, sen uyarmasan toplanmayı da asla fark edemezdim.
    Özellikle bronzer kısmını güle güle kullan, diyorum😍 Kocaman öpüyorum❤️❤️

    YanıtlaSil