Dior Midnight Poison Parfüm İncelemesi

11:13 Ece Ruşen 9 Comments



Merhaba, bugün size 10 yıllık bir efsaneden Christian Dior Midnight Poison isimli parfümden bahsedeceğim. 


Ara ara abartıyor gibi görünebilirim ama Midnight Poison kullananlar beni anlayacaktır ^^

Aslında bu parfümün yazısını hazırlamak istemiyordum çünkü ne yazık ki Dior Diorluğunu yapıp yine çok sevilen bir parfümünü üretimden kaldırdı. Ama bu efsaneden herkesin haberi olsun da istiyorum bir yandan, belki yeteri kadar talep görürse tekrar piyasaya sürülür, ne bileyim...(Sonu Miss Dior Cherie'ye benzemez umarım!)

Aslında Fragrantica'da çoğu insan kendisini Yves Saint Laurent Elle'e benzetmiş ancak Elle'i ilk kokladığımda bariz bir benzerlik farketmemiştim. Hatta Dior'un yoğunluğunun yanında Elle biraz hafif kaçıyor gibiydi. Zaten neden bilmiyorum YSL parfümleri kalıcılık konusunda çok başarısız.


Parfümün içeriğine hızlıca bir göz atalım isterseniz. 

Üst notalar: Mandalina, Bergamot
Orta notalar: Gül
Alt notalar: Paçuli, Amber, Vanilya

Bu kadar basit, az ve öz bir içerik, birleşince nasıl bu kadar klas ve etkileyici bir kokuya dönüşüyor bu parfüm bunun bir ispatı. İstisnasız kadın erkek herkesin ismini sorduğu, hem maskülen hem de feminen, bir deri ceket seksiliği taşıyan belki de şimdiye kadar yapılmış en güzel parfümlerden biri. 

Bu parfümü en zaman sıksam mevsim değişip sonbahar oluyor, üzerimde bir deri ceket altımda bir motor beliriyor. Saçlarım uzun ve at kuyruğu şeklinde toplanmış, altımda skinny koyu renk bir pantolon var. Her nereye gidersem gideyim koku bir kırbaç gibi insanların yüzüne çarpıyor ve insanların dikkatini çekiyor. 
Şişe tasarımı bile parfümün taşıdığı özgüveni yansıtıyor aslında. Gece rüzgarında uçuşan gece mavisi elbise ve boynundaki gümüş renkli aksesuar, reklamında Eva Green oynuyor yahu. Bir reklam bir parfümü bu kadar iyi yansıtamazdı! 

Açılışı keskin, çarpıcı ancak birkaç saat sonra öyle bir değişiyor ki yoğunluğundan bir şey kaybetmeden amber ortamı ısıtıyor, vanilya ve gül resmen teninizde dans ediyor. Benim tenimde açılışı mandalina, bergamot ve paçuli ile yaptı. Sonra kademeli olarak azalarak amber, gül, vanilya devreye girdi. Paçuli ilk baştaki kadar keskin olmasa da koku tenimden kaybolana kadar bana eşlik etti. 

Kokunun silajı oldukça yüksek, kalıcılığı tam anlamıyla muazzam. Sıktığınız günün ertesi günü duş aldığınızda duşta bile kokusu burnunuza geliyor ve ben o hisse bayılıyorum. Sırf bu yüzden bile evden üst üste 2-3 gün çıkmayacak kadar şanslı olduğum zamanlarda bile sıkar, ertesi gün duşa girerdim :) Öyle bir manyağım, evet. 

Ben bu parfümü üretmeyi neden kestiklerini hala anlayamadım. Ama dediğim gibi Dior zaten garip bir şekilde en sevilen parfümlerini bir anda piyasadan çekip aklınca efsaneleştirmekte usta. Ancak bir daha piyasaya sürmeyeceksen bu yaptığın sana sadece küfür getirir Diorcuğum. Sen zaten bir efsanesin, daha fazla isim yapmaya da ihtiyacın yok. 

Benzer parfüm arayacak olursanız bu koku ilk kokladığımda bana Angel'ın aşırı sadeleştirilip sadece maskülen notalarının bırakıldığı bir koku gibi gelmişti. İçerikleri bayağı farklı aslında ama belki de taşıdıkları ruh ve tenimde yansıttığı notalar böyle düşünmeme sebep oldu, bilmiyorum. Muadil arıyorsanız Fragrantica'nın dediği gibi YSL Elle parfümüne bir göz atabilirsiniz. 

Umarım tekrar piyasaya sürülür bu parfüm
Sevgiler,

Ece  :) 

You Might Also Like

9 yorum:

  1. her zamanki gibi harika tarif etmişsin parfümü :-)) ben bir dönem kullanmıştım bunu poison serisini çok severim ama favorim kırmızı hypnotic poison'dur umarım o da kalkmaz üretimden .. sevgiler canım :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım <3
      hypnotic poison'ın çok fanatiği var buna cesaret edemezler, ama hakediyor cidden o da şahane bir koku.

      Sil
  2. Ece'cim ben bu kokuyu çok severim. Bir şişe bitirmiştim ve şimdi sen üretimden kaldırıldı deyince resmen yasa boğuldum🙈 Parfüm fiyatları bu kadar uçmuş olmasa, stok yapacak ruh halindeyim şuan🙈🙈 Muhteşem anlatmışsın yine, ellerine sağlık❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak beni bilirsin, normalde böyle bir şeyi asla söylemem ama..... BULURSAN ANINDA STOKLA :(
      okuyan gözlerine sağlık kuşum :*

      Sil
  3. Bir parfüm ancak bu kadar güzel anlatılabilir. Üretimden kalktı deyince çok üzüldüm. Ben hangi parfüme ek atsam üretimden kalkıyor, şans işte ; ((

    YanıtlaSil
  4. Poison serisi en sevdiğim seri, bende tendre poison kalkınca çok üzülmüştüm. Sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Bir parfüm bu kadar güzel anlatılabilirmiş <3 Notalasında gülü fark ettiğimde gözlerimden kalpler çıktı ama piyasada olmaması üzdü. En azından koklama şansımız olurdu :) Ellerine sağlık canımın içi <3 :)

    YanıtlaSil
  6. bu parfüm yazısına beni gömün !

    YanıtlaSil
  7. bnun kokusu da muhteşemdi cidden ama ben hypnotic posion'cılardanım=) 4 tane filan bitirdim sanırım ama yazın gitmiyor sadece kışın tercih ediyorum. dior bu işi biliyor =)

    YanıtlaSil