charlotte tilbury,

DUPE ALERT: Maybelline 988 Brown Sugar VS. Charlotte Tilbury Birkin Brown

04:24 Unknown 10 Comments


Merhaba! 
Uzun zaman sonra bir Dupe yazısı yazabilmenin sevincini yaşıyorum. Farklı klasmanlarda iki çok popüler markanın iki rujunun birbirine dupe olması da sevincimi katmerledi. 
Son dönemde birden patlayan ve bu popülariteyi hak eden Maybelline Color Sensational Matte Nudes Serisinde yine belki  de kendinden en çok bahsettiren Brown Sugar (988) rengi, ülkemizde maalesef bulunmayan ama kendisine olan alım azmimizi ve hayranlığımızı kimsenin engelleyemediği Charlotte Tilbury'nin popüler ruj serisi Revolution Matte Lipsticks serisinden Birkin Brown. Her iki ruj da bana aslında hediye, Sugar Brownaklımda yokken hem aklıma sokan hem de alan Blanamın ( tık tık) hediyesi; diğeri ise wish list'imde görünce nezaketle hediye eden Eda'nın hediyesi.
Her zaman olduğu gibi rujları ayrı ayrı değerlendirip en sonunda karşılaştıracağım. Uzun zamandır yazmadığımdan bu konsepti bilmeyenler için ufak bir açıklama yapmak istedim.

Charlotte Tilbury - Birkin Brown
Ambalaj: Altın renkli, tırtıklı bir yapıda, yuvarlak,ağır, şık, sağlam. Kapağının üstünden CT harfleri işlenmiş.  
Renk: Kızıl alt tabanlı, sıcak bir çikolata kahve.
Koku: Çikolata-vanilya, baskın değil.
Pigmentasyon: Orta seviyede. Tam rengini iki katta veriyor.
Kalıcılık: Ortalama 3 saat. Silinirken homojen olarak siliniyor. Dudak kalemi ile denemediğimden kalemin kalıcılığını artırıp artırmadığına dair bir bilgim yok.
Yapı: Mat bitişli fakat buna rağmen oldukça kremsi bir ruj. Dudağınızda rahatça kayıyor ve dudağı kurutmayan bir formülasyona sahip, kremsi formülü ise mat yapısını ve duruşunu hiçbir şekilde azaltmıyor. Eksi yanı ise rengini tam vermek için ikinci katı geçmek istediğinizde alttaki katı kendisiyle sürükleyip dalgalı bir görünüme sebep veriyor. Tek seferde iki katı da sürmek veya ruju dudaktayken parmakla tamponlamak bu dalgalı görünüm sorununu azaltıyor. Rujun kesimi klasik rujlardan farklı olarak tepe noktasına doğru incelerek değil küt bir biçimde geliyor; bunun sürüş açısından bir olumsuzluğunu yaşamadım.
Gramaj: 3.5 gr
Fiyat: 24£ /Türkiye'deki satış sayfalarında da mevcut fakat fiyatlar değişiklik gösteriyor.

Maybelline - Brown Sugar (988)
Ambalaj: Plastik, buzlu antrasit kapaklı ve metal gövdeli, şık, sağlam.
Renk: Karamel tabanlı sıcak bir çikolata kahve.
Koku: Şekerli bir koku, hafif orta, sürdükten sonra kokuyu almıyorum.
Pigmentasyon: Üst seviyede bir pigmentasyonu veriyor. 2.kat ile daha da yoğunaştırabilirsiniz.
Kalıcılık: 3-4 saat kadar. Silinirken homojen siliniyor. Dudak kalemiyle denemediğimden dudak kaleminin kalıcılığına katkısına dair bilgim yok.
Yapı: Mat yapıda, oldukça kremsi ve yoğun. Sürerken yağ gibi kayıyor formülasyonu dudakları kurutmuyor, bu yapısını dudağımda ilk sürdüğümde mat durur mu ki diye şüphelenmedim değil fakat gerçekten de matlığından bir şey kaybetmeden dudağı nemli tutuyor. Rujun dudağa oturan kısmı oldukça kavisli tepesi ise sivri bu sivrei kısmıyla dudağınızı çerçeveleyebilirsiniz; en azından bir süre. Kavisli kısmı ise ince dudaklar için biraz fazla derin ve geniş kalıyor olabilir.
Gramaj: 4.4 gr, ki bu ortalamanın neredeyse 1 gr. fazlası.
Fiyat: İndirimsiz 24 tl civarı. İndirimlerde çok daha uyguna bulabilirsiniz.

Hangisini Seçmelisiniz?
Alttaki fotoğraflarda da görebileceğiniz gibi iki rujun rengi de birbirine oldukça yakın. Birkin Brown biraz daha kızıllık içeriyor ama dudakta duruşunda büyük bir fark oluşmuyor. Birkin Brown'un sürüşündeki alengiri çözdükten sonra herhangi bir şikayetim kalmadı fakat verilen parayı düşününce bunu çözmek istemeyecek bir çok insan vardır sanırım. Maybelline renk olarak biraz daha karamel bir alt ton barındırıyor, sürülünce dalgalanma gibi bir problem yaşatmıyor, oldukça opak ve kremsi; her açıdan memnun bırakan bir ruj, ambalajlamadan, yapıya, fiyattan gramaja kadar. Kokusunun olması koku hassasiyeti olanlar için eksi. 


Maybelline, Charlotte Tilbury'nin aksine formülünde son sıralarda da olsa parfüm barındırıyor, bu da kokunun daha baskın olmasına sebep oluyor. Charlotte Tilbury'de ise Etil Vanilin bulunmakta. CT rujun formülasyonunda caprylic trigliserid bulunmakta, dudaklarınız için ekstra bir bakım sağlayacak ajan. 
Her iki  rujda da silikon türevleri bulunmakta, yine aynı şekilde yağbulunmakta; Maybelline içeriğinde yağlar daha üst sırada yer almakta bundan dolayı CT'ye göre daha yumuşak bir sürümü olduğunu hissettiriyor. 

Maybelline'de sadece susam yağı bulunurken -ki Başaktan Susam yağının doğal SPF 25 olduğunu öğrenmiştim, yazın gündüz sürmek için güzel bir özellik ama tabii işlenince bu özelliğini yitiriyor da olabilir.- Charlotte Tilbury'de Aspir Çiçeği Yağı, Mısır Yağı, Papaya Yağı yanı sıra Türk Salebi(Yaban Orkidesi)Çiçeği Özütü ve Arnatto Çekirdeği Özütü içeriyor. CT'nin fiyatıyla oranlı daha zengin bir içeriği var.
İki ruj da Carmine içeriyor, dolayısıyla ikisi de Vegan değil. 

Direkt Gün Işığı/Direct Sunlight
Üst Dudak/Upper Lip: Charlotte Tilbury
Alt Dudak/Lower Lip: Maybelline Brown Sugar

İki ruj daha doğrusu iki marka arasında seçim arasında en büyük farkı yaratacak nokta hayvan üzerinde test yapma politikaları. Maybelline hayvanlar üzerinde test yaparken, Charlotte Tilbury Cruelty-free, marka hayvanlar üzerinde test yapmıyor ve tedarikçilerini de hayvanlar üzerinde test yapmayanlardan seçiyor. 
Bu noktada bu muadil karşılaştırması sadece fiyat-performans açısından değil Cruelty-free ürünler tercih edenler açısından da faydalı olacaktır.

Benim gözümde fiyat performans açısından Maybelline çıkardığı işle artı puan alırken, Cruelty Free olmasıyla da Charlotte Tilbury artı puan aldı. 

Üstte verdiğim bilgileri düşünmeden yorumladığımda benim için iki ruj arasında pek bir fark yok. Herhangi birini tercih edin dememe sebep olacak bir performans uçurumu da yok.
Her iki markanın da serisindeki diğer rujları denemek isterim,, Maybelline'in güzel performansı diğer rujlarını deneme arzusu yaratırken, Charlotte Tilbury'nin de hem skaladaki renklerin ilgi çekici olması hem de dudaktaki (başta yaşadığım dalgalanma hariç) performansı diğer rujlarını deneme arzusu yarattı.
Tercihinizde en büyük etmek, marka politikası ve fiyat-ulaşılabilirlik olacaktır diye düşünüyorum. 

Fotoğraflarda her iki ruju da tek kat sürüp rujları parmağımla hafifçe tamponladım. İki farklı ışıkta çekim yaptığımdan iki fotoğrafta renk farkı mevcut. Normalde her iki rujda da ikinci katı geçsem de tek katta verdikleri renk ve opaklığı göstermek istediğimden tek kat uyguladım. İki ruj da ikinci katta 2 ton kadar koyulaşıyor. Burberry kızı ile grunge'ı içinde harmanlamış biri olarak da bu renge bayıldığımı söylemezsem bu yazı eksik kalırdı.

Gün Işığı/Sun Light
Üst Dudak/Upper Lip: Charlotte Tilbury
Alt Dudak/Lower Lip: Maybelline Brown Sugar

Umarım bu karşılaştırma yazısı hoşunuza gitmiştir,
Bir sonraki renkli macerada görüşmek üzere!
Zeynep

You Might Also Like

10 yorum:

  1. Çok faydalı bir yazı olmuş, renkler hemen hemen aynı ise uygun fiyatlısını alırım :) Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  2. Zeynuşum, bu renk sana çok yakışıyor :) Maybelline'i sana gösterirken de çok yakışacağını tahmin etmiştim, bu vesileyle bir dupe bulman da bence şahane oldu. Sayende, CT'ye ulaşamayanlar olarak gönül rahatlığıyla Maybelline alabiliriz :) Dudağında duruşları gerçekten aynı! Güle güle kullan canım benim, kocaman öpüyorum <3

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzelmiş bu rujlar ve gerçekten de çok ama çok benziyorlar!

    YanıtlaSil
  4. Zeynepcim hakikaten çok iyi yakalamışsın neredeyse bire bir aynılar ben şimdi hazır indirim de varken almaz mıyım o Maybelline ruju :-)))

    YanıtlaSil
  5. maybelline fena değil ben memnunum

    YanıtlaSil
  6. Harika anlatmışsın Zeynep'çim, Maybelline matlarına dudağımı kurutur diye bakmamıştım hiç, kurutmamasına çok sevindim.

    YanıtlaSil
  7. Maybelline'nin peşine düş demişsin bu yazıyla adeta bana :))

    YanıtlaSil
  8. süpermiş :) bu tonları sevenler için çok iyi olmuş. ve baya benziyorlar.

    YanıtlaSil
  9. Renkler neredeyse aynı özellikle duruşlarında bütün sandım ve çok yakışmış :) Mutlulukla kullan bitanemm <3:)

    YanıtlaSil
  10. Maybelline Brown Sugara bayıldım. Geçen de ben de denemiştim. Çok geç oldu ama tenime en yakışan ruj renginin brown olduğunu anladım. Ben daha çok nude renkler kullanırken ve göz makyajını patlatmayı severken cildimde bu ton rujlar harika duruyor ve herkes beğeniyor. Bundan sonra tercihlerim bundan yana.

    YanıtlaSil