extra dimension far,

Mac Snowball Yılbaşı Koleksiyonu- Smoky Gold Eye Bag

07:30 Glam Sight 4 Comments


Merhaba,
Bugün, aslında hiç aklımda olmayan, merakla beklediğim fakat geldiğinde incelediğim parçaları hayal kırıklığı olmuş Snowball isimli yılbaşı koleksiyonda yer alan ve dikkatimi çekmemiş Smoky Gold Eye Bag isimli, 1 kalem, 1 maskara, 2'li Extra Dimension far paleti ve şık bir makyaj çantasından oluşan seti inceleyeceğiz.

Bu set bana doğum günü hediyesi olarak geldi, ve gördüğümde özellikle farların güzelliğine vuruldum ve bu setin dikkatimi çekmemesine şaşırdım. Fotoğraf çekimlerini yapıp kullanmak için sabırsızlandım; özellikle swatchladıktan sonra. Kullandığım her ürünü çok sevdim ve performanslarını çok beğendim! En sonda söylenecek şeyi en başta söylemiş oldum ama duygularımı gizleyemedim. Aşağıda her ürünü ayrı ayrı inceleyeceğim.


Öncelikle paketlemeden başlamak istiyorum. Bu seti online siteden sipariş etmeyi düşünüyor fakat sağ salim gelmesiyle ilgili şüpheler yaşıyorsanız içiniz rahat olsun. Çanta, sert plastik şeffaf bir kutu içerisinde fazla hareket edecek bir alana mahal kalmadan paketlenmiş vaziyette.Çantanın içinde yer alan ürünler ise kağıtlara sarılı halde, farların sarsıntıyla, çarpmayla kırılma yüzdesi çok düşük. Ben Mac'in online sisteminin paketlemesini hiç beğenmeyen biri olarak, bu ürünü online olarak alırdım diyebilirim gönül rahatlığıyla.


İlk olarak setin çantasından başlayalım. Lame, ayna efektli zemin üzerine incecik kafes ve kadifeden desenli bir çanta. Sağlam bir fermuarı, M.A.C işlenmiş fermuar kopçası ve yılbaşı süslerine benzeyen süslü topu var. Bence günlük olarak ve hatta kısa tatillerde renkli kozmetikleri tutmak için yeterli. Tabii şıkır şıkır gezmeye takık değilseniz.


Mac Technakohl Liner- Photogravure

Asansörlü formda bu göz kalemi, çok koyu, nötr alt tonlu bir kahve. Yapısı yumuşacık, rengini hemen veren pigmentli bir ürün. Çok hızlı sabitlenmiyor, yani smoky eyes denen dumanlı göz makyajı için kalemi dağıtacak zamanı size bırakıyor. Sabitlendikten sonra ise kirpik diplerinde ve göz kapağında kıpırdamıyor. Üst kirpik dibinin iç kısımında günün çoğunda yerinde dururken alt kirpik dibinin iç kısmında (buralara ne deniyordu, bir türlü aklıma gelmiyor!) çok uzun ömürlü olmuyor, 5 saat sonra hafiflemiş ve yer yer silinmiş oluyor. Bu silinmeler göz altına akarak gerçekleşmiyor, göz pınarlarına toplanıyor. Benim için temizlemesi, düzeltmesi daha kolay olduğundan daha tercih edilebilir bir durum oluyor. İyi bir kohl liner diyebilirim rahatlıkla, ki ben kohl linerları çok zor beğenirim.

Bu kalem kalıcı seride bulunan bir ürün, benim gibi siyah kalem kullanmaktan hoşlanmayan fakat göze derinlik katmak veya hızlı bir dumanlı göz makyajı yapmak isteyenler için güzel bir alternatif.


Mac In Extreme Dimension Lash Mascara

Mac'in maskaralarına karşı ön yargısı olan bir ben mi varım? Geçtiğimiz 10 yıl boyunca Mac maskaralar ile ilgili çok fazla olumlu yorumla karşılaşmadım. Hatta çoğu zaman olumsuzlarına denk geldim ve güçlü olan yanları olarak maskaralara vurgu yapmadılar. Bu da benim Mac maskaralarını görmezden gelmeme yol açtı diyebilirim.

Bu maskarayı da tüm seti deneyip yazısını yazmak amacıyla açtığımda hiçbir beklentim yoktu. Setteki ürünlerin yorumlarına bakarken "makeup alley" sitesinde bu maskaraya iyi bir puan verildiğini gördüm ama çok da üzerinde durmadım, beklentimi yükseltmedim.

Ah, ama işler böyle mi gelişti? Öylesine sürdüğüm maskara, ilk kullandığım günden beri elimden düşmez oldu! Kendisiyle aşk yaşıyorum ve elimde project pan sebebiyle bitirmem gereken maskaralar var; onları kullanamıyorum.

Mac In Extreme Dimension Lash Maskara bugüne kadar kullandığım tüm maskaralarım- uygun fiyatlı ve pahalı- ama tüm maskaralarım arasında en sevdiğim maskara oldu.

Açıkçası, bu maskaranın ambalajı ilk çıktığından beri beni iten bir etmen oldu. Bana biraz pazarda satılan sahte Mac ambalajı gibi geliyor, üzerindeki zibilyon tane Mac baskısına ne gerek vardı anlayamadım. Hiç klas ve şık durmuyor. Sadece fırçasının tutma kısmı sevimli.

Fırça yapısı silikon, kısa ve incecik silikon kıllara sahip. Uygulama yapması kolay, kirpik diplerine, göz kapağına bulaşması, silikon kılların batması gibi sorunları asla yaşamadım. Kısa kirpiklere saip kişiler de rahatlıkla kullanabilir.
Ben tüm maskaraları bağrına basan biri olarak kıl veya silikon fırça ayrımı yapmıyorum. Hepsinin etkilerini ayrı değerlendiriyorum. Bu maskaradaki gibi fırçadan da uzatma bekliyordum ama beklentilerimi aştı.

Uzatma, kıvırma, dolgunlaştırma, belirginleştirme; bir maskaradan kirpiklerimize katmasını beklediğimiz 4 ana etki bunlardır; ve bunların hepsinden 10/10 alıyor! Adıyla müstesna bir maskara olmuş, kirpiklerinize boyut katıyor, hem de müthiş bir boyut!

Bu tür etkiye sahip maskaralarım yok mu, olmadı mı? Kesinlikle oldu. Bu maskarayı bir adım öteye taşıyansa, sürekli sulanan gözlere sahip olmaktan ötürü tüm maskaraların aktığı ve bulaştığı kirpiklerimden bir damla bile akmamış, dökülmemiş olması! Ki bu durum bende waterproof maskaralarda bile görülmeyen bir durumdur.

Bu maskaranın ise değil waterproof , suya dirençli olduğunu bile belirtmemişler ve buna rağmen bir çok waterproof maskaraya taş çıkartıyor akmama, dökülmeme konusunda.  Yine waterproof olmadığı için yumuşacık bir yapısı var, kirpiklerimde sertleşmiyor, ağırlık yapmıyor.

Bu yumuşak yapısına rağmen güzelce kıvırdığı kirpikler siz makyajınızı çıkartana kıvrıklığını koruyor! Genelde kıvırma etkili maskaralar kirpiklerdeki kıvrıklığı muhafaza etmek için sürdükten bir süre sonra sertleşir, bu da kirpikleri ağırlaştırır ve hemen olmasa da zaman içinde maskaranın dökülmesine sebep olur. Bu  da en nefret ettiğim şeylerdendir. Bu maskarada bunu yaşamamak beni çok mutlu etti, çünkü diğer türlü uykum geliyor. Göz kapaklarım yoruluyor.

Kirpiklerimdeki maskara hiç dökülmediği için kirpiklerimin belirginliği gün içerisinde azalmıyor, dökülen veya akan maskaralar kirpiklerinizi terk ettiğinden makyajınızın çerçevesi bozulmuş olur ve kirpikleriniz daha cılız daha kısa görünür, bu da genelde bende yorgunmuş gibi bir havaya tezahür ediyor. In extreme dimension lash maskarada bu durumla karşı karşıya kalmamış olmak, benim ya da çevremin beni yorgunlukla itham etmesinin de önüne geçti. Hayır, zaten uyumaya meyilliyim, söylenmesin böyle şeyler dfgjdgj

In Extreme Dimension Mascara - 2 Kat Uygulama ile

Ben bu maskarayı 2 kat uyguluyorum, ki normalde tüm maskaralarımı 3 kat uygulayınca mutlu olacağım bir seviyeye gelirim. 3 kat sürmeye gocunmam da. Bu maskarada 3. kata gerek duymamam beni oldukça şaşırttı. Maskaranın ilk katında ilk fırça darbesiyle şahane uzunluk, ikincisiyle belirginlik ve volüm kazanıyor. İkinci katı ise volümü daha çok arttırmak için uyguluyorum.

Bu maskaranın eksisi yok mu derseniz, aslında var. Sürerken gözünüzün içine sürmemeye çalışın, yani göz yuvarınıza kaçırmayın, çünkü feci yakıyor! Bu dediğimi yapmak da pek kolay değil zaten ama ben başardım. Aklınızda olsun. Gözüm şakır şakır aktı ama maskaram yine duruşunu bozmadı, bu da silver lining olsun.

Bu maskara kalıcı seride tek başına bulunuyor, sadece maskara ilginizi çektiyse, kesinlikle öneririm.


Mac Extra Dimension İkili Far- Just Gleaming / Snowdusk

Bu güzel doğum günü hediyemi gördüğüm anda beni en çok heyecanlandıran parça tabii ki bu müthiş ikili oldu! Mac Extra Dimension serisindeki farlar, kaymak gibi diyebileceğim yapıda, kremsi, yoğun pigmentliler. Hem kuru hem ıslak kullanabiliyorsunuz. Kuru haliyle de oldukça pigmentli fakat ıslak fırçayla yaldır yaldır bir sonuç elde ediyorsunuz. Makyaj fotoğraflarım farların güzelliğini yansıtamadı yeterince, ama sözüme güvenebilirsiniz.

Yılbaşına özel bir koleksiyonda yer aldıkları için, koleksiyonun ismine yaraşır kar tanesi kabartmasına sahipler. Böylesine de güzel olduklarından benim kullanmaya kıymam çok zor oldu ama başardım!
İki rengi ayrı ayrı inceleyecek olursak;

Just Gleaming şeftali tonları içeren bir şampanya rengi, her zaman her şekilde kullanılacak, her makyaja eşlik eden, ihtiyaç duyulan bir renk. Kalıcı seride de bulabilirsiniz. Ben bu farı hızlı makyajlarda tek başına göz kapağıma sürüp üzerine eyeliner uygulayarak da kullandım, buğulu makyajlarda göz kapağının içteki 1/3'lük kısma veya halo makyajlarda göz kapağının merkezine uygulayarak da. Her şekilde de ayrı ayrı sevdim.
Üstüne bir de aydınlatıcı olarak da kullandım. Günlük olarak kullanılabilecek bir sonuç verdi. Pratik makyaj çantası için güzel bir tercih kısacası bu far.

Snowdusk ise koleksiyona özel çıkmış sınırlı üretim bir far. Sıcak alt tona sahip kahve-taupe renginde. Oldukça güzel ve tek başına da kullanılabilecek kurtarıcı bir renk. Ben henüz tek başına kullanmadım ama genel olarak dış köşelere, alt kirpik diplerine ve halo makyajlarda dış köşelere olduğu gibi iç köşelere de uyguladım.

Her iki rengin de performansları birbirine çok yakın. Kalıcılıkları kusursuz, ben silene kadar yerinden kıpırdamıyor; tabii ben her zaman far bazı kullandığımı belirtmeliyim (bu tüm farların performansını yükseltmiyor olsa da) Just Gleaming cildimle fazla kontrast yaratmadığında fotoğrafta swatch'u fazla kuvvetli olmadı, ama ikisinin de pigmentasyonları çok güzel, Extra Dimension farların bu konudaki başarısından yularıda da bahsetmiştim. Ürünleri swatchlarken alta herhangi bir baz kullanmadım.

Bu farların opaklığı kullandığınız fırçaya göre değişen yapıda, dağıtma fırçasıyla hafif,orta yoğunlukta pigmentasyon elde ederken yassı yapıda fırçalarla sürerken pigmentasyon yüksek oluyor. Islak-kuru kullanımda ise, kuruyken bitişleri daha çok sedefli görünürken, ıslak uygulandıklarından tam metalik efekt elde ediyorsunuz.

Soldan Sağa: Just Gleaming- Snowdusk- Photogravure Kohl Liner
Ben bu setten hiç şüphesiz ki çok memnun kaldım; farlara duyduğum heyecan, diğer iki ürünü kullandığımda daha da büyüdü ve katlandı. Maskara vazgeçilmezim oldu, farların üstündeki desen bozuldu gitti, özellikle Just Gleam'inki; kaleme eli gitmeyen biri olarak Photogravure'ü her makyajımda hiçbir şeye olmasa tightlining'e kullanıyorum.

İki haftadan fazladır sadece bu ürünleri kullanarak göz makyajımı yaptım ki iyice test edip gözlemlerimi oturtayım ve koleksiyon hala mevcutken, hatta belki yakında da indirim uygulanacakken burada yazıp, indirimsiz fiyatından alsanız bile sizi üzmeyecek bir set olacağını, bu koleksiyondan alınacak en güzel ürünlerden olduğunu söyleyim.

Kuru Uygulama ile Just Gleaming/Snowdusk
Photogravure Kohl Liner
Mac In Extreme Dimension Lash Mascara 
Bu set ile iki farklı makyaj paylaşmak istedim, biri daha günlük kullanılabilecekken birisi daha iddialı bir makyaj olsun diye düşündüm; size de böylece aynı ürünleri farklı şekillerde kullanabilmek açısından ilham kaynağı olabilir. Her iki makyajda da geçiş ve katlanma bölgesinde mat farlar kullandım. 

Üstteki fotoğrafta bu amaçla Rival de Loop Golden 20's far paletinden Summer Breeze(geçiş) ve Warm Soil (katlanma) farları kullandım. 

Alttaki fotoğrafta ise köprü renk olarak Ashes ve geçiş rengi olarak da En Fuego&Low Blow renklerini karıştırarak uyguladım.

Islak Fırça ile
Göz Kapağının merkezinde Just Gleaming
İç ve Dış Köşelerde Snowdusk
Üst ve alt Kirpik diplerinde Photogravure Kohl Liner
Mac In Extreme Dimension Lash Mascara
Bu seti ve koleksiyonun geri kalan parçalarını Mac Online sitesinde ve mağazalarında bulabilir, güncel fiyatını öğrenebilirsiniz. Doğum günü hediyemin fiyatına blog için bile olsa bakacak kadar kabalaşmak istemem. :)

Umarım bu yazı size faydalı olmuştur,
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!
Zeynuş


You Might Also Like

4 yorum:

  1. Koleksiyondan sadece 2 ruj alarak ucuz atlattım ben 😄😄😄😄

    YanıtlaSil
  2. Keşke no buy diye dolaşmasaydım, hemencik alıverirdim bu seti! Nasıl güzelmiş allahım yaa, güya kendim de inceledim ama o halo-eyes makyajını gördükten sonra oha dedim, cevhere gel! Bu arada, galiba maskarayı kullanıp beğenmiştim ben de; bloga bir bakmam lazım :) Baktım, evet kullanmışım ama bende dökülme yapmış (az da olsa). Çünkü yapmayan yok, kadere bak ya! Zeynuşum, daha fazla cıvıtmadan, güle güle kullan diyorum! İyi ki sana hediye gelmiş bu set! Kocaman öpüyorum!!!

    YanıtlaSil
  3. bence yazı karakterinizi acilen değiştirin okumak çok yorucu oluyor :/ nacizhane tavsiyem

    YanıtlaSil
  4. farların renkleri çok hoşmuş :)

    YanıtlaSil