baz,

NYX Dosyası: Color Correcting Liquid Primer -Blue | Fondöten Açıcı

07:30 Unknown 10 Comments


Merhaba!
Bugün sizlerle makyaj çekmecemin demir başlarından belki ilk sırada olan bir ürünü paylaşacağım. Düzenli okuyanların bileceği üzere piyasadaki fondöten ve kapatıcıların rengi bana ekseriyetle koyu geliyor, bunun yanı sıra mavi-lila alt tonum dolayısıyla renkler açık olsa da yüzüme uyguladığımla kendi tenimle çatışma içine geliyor. Hal bu olunca beyaz renkte olan fondöten açıcıların performansı bir noktada yetersiz kalıyor. 

Bunun için ne yapmam gerekiyor diye düşünürken çözümü çocukluğumuzda boyalarla oynarken ana renkleri karıştırıp ara renkleri, ara renkleri karıştırıp ara tonları bulmamızda buldum. 

Bu perspektifte, elimde bulunan pembe alt tonlu fondötenlerimin rengini açarken alt tonunu da cildime uydurmak için yapmam gereken mavi renkte bir fondöten açıcı bulmam gerekiyordu. Çünkü pembe ve mavi karışınca ortaya çıkan renk lila-mavi tonlarda bir renk oluyordu. Bu düşünceden yola çıktıktan sonra şansım da yaver gitti ve Nyx'te mavi renkli, silikonumsu değil kremsi yapıda, fondötene karışabilen bir yüz bazı olan Color Correcting Liquid Primer'ı buldum.

Color Correcting Liquid Primer, standart, plastik bir tüpte geliyor, ince bir ağzı var dolayısıyla ürünü kontrollü almak çok kolay, bu özelliğini çok seviyorum. Özellikle ürünü fondöten ve kapatıcı gibi ürünlere karıştırmak için kullandığımdan azar azar almam gerektiğinden dolayı. Ambalajın rengi ürünün rengiyle aynı, dolayısıyla yanlış ürünü seçmek gibi bir şapşallık etme ihtimalini de ortadan kaldırıyor. 

Ürünün yapısı losyon ve krem arasında bir kıvamda fakat asla çok akışkan değil, bu da az bir ürünün fondöten ve kapatıcı açmak için yetmesi anlamına geliyor; bundan ötürü de kolay kolay bitmiyor. Ürünü yavaş yavaş ekleyip tamamen homojen olana kadar karıştırdıktan sonra tekrar ekleyip eklememeniz gerektiğine karar vermenizi tavsiye ederim, aceleci davranmayın. 

Rengi oldukça açık bir mavi, mavi baz dendi diye baskın bir maviliğe sahip olmasını beklemeyin. Ürün mat yapıda değil, sim ışıltı içermiyor, ama yansıma yapan sedefli bir yapıda, yine de bu yapı içine kattığınız ürünün yapısını baştan sona değiştirmiyor; en azından benim denediğim ürünlerde böyle bir sorunla karşılaşmadım. Mat fondötenlerin ise yapısını karıştırma oranınıza göre, saten bitişe çevirebilir.

Yapıda yarattığını gözlemlediğim değişiklikler, fondöten ve kapatıcıyı daha akışkan bir yapıya çevirmesi, kapatıcılığını %25 kadar azaltması, fondötenin cilde oturmasının birkaç dakika daha uzun sürmesi ve sabitlemediğim takdirde daha hızlı silinmesi oldu. Bunlar benim için çok büyük veya kabul edilemez değişiklikler olmadı, fondötenin cildime oturmasını beklemeyi ve sabitlemeyi cildime uymayan renkte bir fondötenle dolaşmaya tercih ediyorum açıkçası. 


Bunun dışında benim için en büyük artısı, hayalini kurduğum gibi fondötenlerin alt tonuyla oynaması oldu. Soğuk alt tonlu olarak satılan tüm fondötenlerimin o fazla şeftali pembe tonlarını alıp güzel bir bej-lila/mavi'ye çevirdi. 

Bu noktada elinizde teninize fazla turuncu, şeftali, pembe gelen fondötenleriniz varsa ilacınızın bu baz ya da en azından bu tonlarda krem yapılı bir baz olduğunu söyleyebilirim.

Yine renk çarkından ve renklerle oynamaktan yola çıkarsak, bu mavi baz Olive alt tonlu insanlar için de güzel bir seçenek. Gerçekten sarı alt tonlu bir fondöten alıp içerisine bu mavi bazı karıştırarak alt tonlarıyla uyumlu bir fondöten elde edeceklerdir. En azından böyle olacağını ön görüyorum diyelim.

Ben fotoğraflarda elimde bulunan, cildimle uymayan bir kapatıcı ve bir renkli nemlendirici ile aradaki bariz farkı gösterdim. 


İlkinde kapatıcılığını, kalıcılığını, yapısını yani genel performansını çok sevdiğim, içinde biraz şeftalilik olan, dolayısıyla correcting konusunda da etkili, pembe alt tonlu fakat en açık 15-Fair rengi bana 2-3 ton koyu gelen Maybelline Fit Me kapatıcı var.

Fotoğraf çok şey anlatıyordur sanırım, kapatıcılığı biraz azalmakla ve üstünden pudrayla geçerek sabitlemeye ihtiyaç hissetmekle birlikte sonuçtan oldukça memnunum.

İkinci fotoğrafta renkli nemlendirici klasmanında yer alan Cyrene Precious Illusions Ultra Light Tinted Moisturizer yer alıyor. Serisinde yer alan iki renkten açık olan bu renkli nemlendirici, mat bitişli, oldukça kalıcı fakat renk açısından biraz talihsiz bir tona sahip. Cilde uygulayınca oldukça turuncu olan bu renkli nemlendiriciye mavi bazı uyguladığımda rengi oldukça kullanılır bir tona ulaştı. Kalıcılığı ise mat bitişiyle beraber azaldı. Başta da belirttiğim gibi bu daha tercih edilesi bir durum benim için.

Ürünü tek başına kullandığımda daha sağlıklı, eşit tonlu ve ışıltılı bir yüze sahip oluyorum. İçeriğindeki silikondan dolayı placebo etkisi denebilecek bir cilt nemlenmiş hissiyatı da yaratıyor. Çok sıcak havalarda sadece bu bazı sürüp üzerine bronzer, allık gibi ürünleri uygulayarak günü kurtarabiliyorum. 

Peki bu ürünleri hangi fondöten ve kapatıcılarla kullanabilirsiniz, hangileriyle kullanamazsınız? Fondöten ve bazların birbirleriyle çatışmaması çok önemli bir faktör, ürünleri sadece karıştırarak sürerken değil katmanlayarak sürerken de bu böyle. Nyx CC Liquid Primer kremsi yapıda bir ürün olsa da formülasyon olarak silikon bazlı bir ürün; dolayısıyla bu ürünü silikon bazlı fondötenlerle karıştırarak kullanırsanız iyi bir sonuç elde edersiniz. Su bazlı fondötenlerle karıştırdığınızda ürün yüzünüzde bir süre sonra heterojenleşecek, ayrışacaktır. Baz ve fondöten uyumu üzerine bir yazı isterseniz ilerleyen günlerde hazırlayabilirim. :)

Nyx Mağazalarında ve online'da satılan ürün 30ml, fiyatı 44 TL, seride Mavi'nin dışında Sarı, Yeşil, Pembe, Turuncu renkler de yer almakta. 

Umarım bu inceleme işinize yaramıştır,
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Zeynuş

You Might Also Like

10 yorum:

  1. Zeynuş cidden ten ürünlerinin renklerini şahane ayarlamış baz, çok iyi olmuş. Özellikle o tuhaf Cyrene'i kullanılabilir kılmasına sevindim :) Şu silikon-silikon, su bazlı-su bazlı olayını geçenlerde Shonagh Scott'ın videosunda izleyip aydınlanmıştım :) Ama bence sen de yaz! Öptüm çok!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marka kimyagerlerine mail atıp saçma renk ayarlarında ilacınız bu arkadaşlar diyesim var adeta, öyle güzel ayarladı ki =)))
      Ben de bu baz karıştırma ve korkunç manic panic beyaz fondöten deneyimimde bir araştırmaya girip aydınlanmıştım, Türkçe bir kaynak olmak da yararlı olacaktır. Boş bir anımda uzun uzun anlatayım bari =)
      Öperim!

      Sil
  2. Zeynuşum ellerine sağlık, şahane bir yazı olmuş. Çözümsüz sorunlara çare bulmaktaki azmin bir örneği de, aynı zamanda😍
    Bu bazı ben de çok istiyordum, biliyorsun ama Becca'nın lila bazını deneyince aklım ona kaydı. Bir de lila bazlar da bende cidden işe yarıyor.
    Firmaların bu tarz bazları çıkarmada daha istekli olması lazım bence çünkü, cidden ihtiyaç var. Keşke, su bazlıları da çıksa...
    Bu arada, bazlar hakkında bir yazı bence şahane olur!
    Güle güle kullan canım benim, çok çok öpüyorum❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizi çözümsüz sorunlara iten kozmetik endüstrisi utansın Blanam ne diyeyim! Ben de otokraside çareler tükenmez diyorum (otokrat ben olunca tabi =D)
      Becca'nın lila bazı çok güzel gerçekten, ama Nyx'le aynı kulvarda değiller asla. Nyx Becca kadar ışıltı katmıyor cilde. Fakat bu seride lila renkli bazın eksikliğini ben de hissediyorum bu bir gerçek. Keşke çıkartsalar.
      Firmaların biraz ellerini taşın altına koyması lazım kesinlikle, yeniliklere açık hatta açız hala anlayamadılar.
      Su bazlı primerların eksikliği ise kanayan bir yara adeta!
      Bazlar hakkında yazıyı uzun uzun yazıcam bir ara inşallah, kitabeye dönecek gibi bir his var içimde, dolayısıyla uzun sürebilir yazması da =)
      Çok teşekkür ederim Blanam, ben de öperim kocaman!

      Sil
  3. baya güzel bir ürünmüş, ciddi fark yaratmış çok beğendim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için demir baş oldu, cidden faydası olan çok yönlü bir ürün <3

      Sil
  4. Bu yazını uzun zamandır bekliyordum Zeynep'çim, harikaymış hakikaten. Emeğine sağlık canım çok açıklayıcı anlatmışsın. Kocaman öpüyorumm😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Gökçecim, yarattığı farkın ne büyük olduğunu göstermek önemliydi benim için =) Evdeki yanlış renk kapatıcı/fondötenler için iyi bir kurtarma yöntemi. =) Ben de öperim çok!

      Sil
  5. Fondotenin alt tonunu degistirmesi cok enteresanmis gercekten, sonuclar da gayet iyi gorunuyor! Bende pembesi var, normalde baz sevmem ama bunu gercekten begendim. Hem iyi nemlendiriyor hem de cildime isilti katiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onurcum, çocuklukta suluboya karıştırma fikrinden çıkıp buralara geldim, çok da işe yaradı; çok mutluyum =)) Sonuçlar gerçekten çok verimli oldu bence de. Ben de bazlara düşkün olmayan biri olarak bu bazın formülasyonunu, ciltte ağırlık yapmamasını ve ışıltısını sevdim tek başına. Sen de güle güle kullan,
      Sevgiler!

      Sil