balm appetit,

TheBalm Balm Appetit Palet

08:00 Unknown 8 Comments



The Balm markası milli markamız desem yanlış bir tanımlama yapmış sayılmam sanırım; her makyaj severin, makyaj meraklısının ve hatta meraklı olmayanının bile makyaj çekmecesinde en az bir The Balm ürünü mevcuttur sanırım. Piyasaya ilk girdiğinde Nude Tude palet ile sansasyon yaratan The Balm, özellikle son 3 yılı aşkındır en büyük ilgiyi far paletleri ile çekmeye devam ediyor; Meet Matte serisi çıktıktan sonra çeşitlerini genişlettikçe hayran kitlesi de artarak katlandı ve biz gelecek olan her paleti heyecanla beklemeye başladık. Çünkü renkler, pigmentasyon ve ambalajlama ile gönlümüzü çelmeyi başarıyor. 

The Balm yılbaşı civarı çıkarttığı Balm Appetit paletiyle her zaman olduğu gibi yine yankı uyandırdı; özellikle de sınırlı üretim olması paletin cazibesini iki katına çıkarttı. Sınırlı üretim lafına drugstore'da ve The Balm'da pek aşina değildik çünkü. Bu sefer ambalajda farların  ' E A T  U R ❤ O U T ' şeklinde orijinal ve mesaj içerikli olması da gönüllerimizi çoşturmuş etmenler arasında. Restorant Menüsü Temasını işleyen palette düşünülmüş bu güzel ayrıntı aslında bir nebze gözümüzü de korkutmadı da değil, girintili çıkıntılı far panından fırçayla ürün almak en başta olmasa da zamanla sıkıntı olacaktı çünkü. Tabii The Balm tasarımcıları bizden daha az akıllı değildi ya! Bu sevimli harf oyunları panın kendisi değil açılabilir bir  kapaktı ve altından harflerle göründüğünden çok daha kallavi boyutta farlar çıkıyordu. Bu akıllıca düşünülmüş ayrıntının çok akıllıca olmayan bir ayrıntısı vardı ki; o da açılan 2. kapakla beraber far paletinin fazlaca yer işgal etmesiydi. Bazıları ikinci kapağı alta katlamayı önerse/düşünse de açıkçası kapattığımda tekrar farlara temas edebilecek kapağın başka bir yerle temas etmesi fikri pek hoşuma gitmiyor. Göz önemli ve hassas bir organ neticede.

Palette toplamda 9 adet far bulunuyor;  ışıltılı ve mat olarak iki farklı bitişe sahip farların ismi konseptine uygun olarak yemek isimlerinin erkek ismine devrilmesi şeklinde. The Balm paletlere özel bir düşkünlüğüm ve koleksiyonum olmasa da önceden denediğim, kullandığım paletlerine göre bu paletinin formülasyon olarak farklılık gösterdiğini söyleyebilirim; maalesef ki olumlu yönde değil. Renklerin formülasyonundan da pigmentasyonundan da tozutmasından da hayal kırıklığına uğradım.

Paletin ilk sırasında yer alan renkler astar ve katlanma bölgesinde kullanılacak türde renkler;


Bruce Schetta paletin en açık rengi, içinde pembelik bulunan açık krem diye tanımlanabilir. Mat yapıya sahip bu far astar olarak kullanılacak bir renk. Yapısı oldukça kuru, tebeşir gibi denebilir ve bununla beraber çılgınca tozutuyor. Oldukça beyaz tenli biri olarak bu tür astar renkler bende bir tık koyu durur, ilk kez ten rengime uygun koyu durmayan bir renk buldum; onun da formülasyonu maalesef hoş çıkmadı. Yine de bu palette en sık kullandığım renklerden.
Mac Encheese leylak sever gönlümü ilk gördüğümde cezbetti tabii ki. Soğuk alt tonlu orta ton bir leylak, mat bitişli. Katlanma bölgesinde kullanmaya oldukça uygun bir renk. Bu renk de bir önceki renk gibi çok tebeşirimsi, fazla pigmentasyonlu değil, rengini cildinizde görmek için cilt tonunuza göre 2-3 defa geçmek gerekir.

Ray Sinbread diğer iki renk gibi mat bitişe sahip, nötre bakan bir kahve. Oldukça standart bir tona sahip bu renk de katlanma bölgesinde kullanmaya uygun ve yine çok tozutan tebeşirimsi bir yapıya sahip, homojen dağırmak için biraz mesai istiyor. Pigmentasyonu yine ortalama fakat biraz daha koyu bir renk olduğundan ciltte belli olması daha kolay.
Üstten Alta: Bruce Schetta,  Mac Encheese, Ray Sinbread 

Paletin ikinci sırasında yer alan renkler sanırım paletin en cezbedici renkleri;

Tate R. Tots rengiyle gönlümü fetheden renklerden, yumuşak yapılı, ışıltılı, simli bir bitişe sahip bir platin-pembe! Rengi panında şahane duruyor, fakat fırçaya geldiği gibi fırçaya gelmiyor. Kuru fırçayla tampon hareketlerle uygulama yapmak da altına baz uygulamak da istediğim performansı sağlamadı. En iyi sonucu sabitleme spreyiyle oldukça ıslak bir hale getirdiğim fırçalarla yine tampon hareketler yaparak aldım. Diğer uygulamalarla simler birkaç saat sonra yüzüme dökülürken bu bahsettiğim uygulamayla bu sorunun da önüne geçmiş oldum.

Rocky Road-Icecream de Tate R. Tots gibi yumuşak yapılı ve ışıltılı, orta ton soğuk bir mor olan rengin içinde platin-gold ışıltılar var. Performansı da aynı Tate R. Tots gibi en iyi bir performansı için onu da aynı şekilde sabitleme spreyiyle oldukça ıslak bir hale getirdiğim fırçalarla yine tampon hareketler yaparak aldım. 

Chris P. Bacon sanırım herkesin ilk gördüğünde vurulduğu ve paleti almasına sebep olan renk.İçerisinde altın renkli küçük simler olan, sıcacık bir bakır rengi. Bu sıradaki diğer renkler gibi yumuşak, ışıltılı, ve tozutma yapmıyor. Fakat göz kapaklarında asla o güzel tonu yakalayamıyorsunuz ve biraz kuru duruyor. Bu sıradaki renklerden performans almamı ve dökülmenin önüne geçmemi sağlayan uygulama olan sabitleme spreyiyle oldukça ıslak bir hale getirdiğim fırçalarla yine tampon hareketlerle uygulama oldu.

Üstten Alta: Tate R. Tots, Rocky Rpad-Icecream, Chris P. Bacon

Paletin son sırasında yer alan renkler bana göre en gereksiz ve paletin geri kalanıyla harmonisi olmayan renkler;

Hal Apeno-Poppers yeşil alt tonlu sarı-bej renkte, içinde az miktarda incecik ışıltılar barındıran yapıda bir far. Rengi bana soyulmuş çiğ enginarı hatırlatıyor; aslında bir sonraki renk olan Artie Chokedip daha uygun bir isim olurmuş gibi geliyor bana. Orta-düşük pigmentasyona sahip bu renk, göz kapağına uygulamak için ve nispeten koyu tenlerde iç köşelerde veya kaş altına kullanmak uygun bir renk olsa da bence göze uygulandığında pek de güzel görüntü ortaya çıkmıyor. Tozutması ilk sıradaki renkler kadar olmasa da fark edilecek boyutta olan bu renk, paletin ilk iki sırasındaki renklerle pek uyumlu değil diye düşünüyorum.

Artie Chokedip mat bitişe sahip orta tonda bir gri. Yapısı kuru ve tozutması ilk sıradaki renkler kadar değil fakat solundaki renk gibi bunun da göze çarpar bir tozutma problemi var. Bakır, leylak ve kahve tonlarıyla ne alaka olduğunu çözemediğim bu renge bloga yazmak için denemek dışında el sürmedim. Pigmentasyonunu da başarılı bulmadığımı eklemeliyim.

Alfred O'Pasta içinde simler bulunan fakat yapısı orta sıradaki simli farlara benzemeyen, daha çok siyah mat farın içine simler koymuş gibiler. Bakınca siyah gibi dursa da aslen füme rengi bir far. Pigmentasyonu orta-az seviyede ve rengini verebilmesi için 2-3 kez geçmek gerekiyor.
Üstten Alta: Hal Apeno-Poppers, Artie Chokedip, Alfred O'Pasta
Balm Appetit'nin bıraktığı intibayı büyüsü gidince aşık olduğun insanı tüm gerçekliğiyle görmek gibi tanımlayabilirim. Chris P. Bacon renginin şahane bakır rengi ile büyülenip değişik palet tasarımıyla da bizi cezbeden paleti alıp kullanmaya başlayınca özensiz formülasyonuyla hayal kırıklığı yaşattı.

Özellikle son sıranın beni hiç cezbetmemesinden ötürü bu paleti almayı es geçmiştim. Palete baktıkça son sıranın uyumdan uzak renkleri bana sanki alelacele yıl sonu için bir palet çıkartmak için oluşturulmuş bir palet intibası bıraktı. Son sıralarda kızıl, acı kahve gibi diğer renklerle daha çok uyacak renkler görmeyi umardım.

Bu paleti aslen Kırmızı Rujlu Blog Blana için yılbaşının ertesi günü koşa koşa almıştım; zira indirim bitecekti ve kalmama ihtimali korkutucuydu. O heyecan ve koşturma için çok daha iyi bir palet almış olmayı dilerdim. Blana da blogunda paleti inceledikten sonra palette çok beğendiğim 4 rengi (Bruce Schetta, Mac Encheese , Tate R. Tots,  Rocky Road-Icecream ) denemem için bana pasladı. Kendisine kocaman teşekkür.💖💖 
Onun bu paletle ilgili incelemesini buradan okuyabilirsiniz.

Bruce Schetta +  Mac Encheese + Tate R. Tots + Rocky Road-Icecream 

Performanslarını sevmesem de tonlarını sevdiğim 4 tonu paletten söküp bir palete aktarmayı düşünüyorum. Gündelik hayat için kullanacağım çantaya atılacak boyutta minik bir palete çeviririm. Geri kalanını naparız bilinmez. 

Balm Appetit palette talc ve paraben bulunmuyor, toplamda 13,5 gr ürün ihtiva ediyor. Mica içeren bu farları bu kadar kuru yapan The Balm'ı özellikle kutluyorum; yine içerikte bulunan dimethicone'da ellerini korkak alıştırmasalar biraz daha kremsi bir far yapısına sahip olabilirdik belki. The Balm Cruelty Free bir marka, yani hayvanlar üzerinde deney yapmıyor.
Ray Sinbread + Chris P. Bacon
Sene başında indirimle 68 TL'ye aldığım palet aynı oranda indirimle şu anda 78-80TL gibi bir fiyata satılıyor. Bana göre indirimli fiyatını da hak etmeyen bu palet eğer aklınızdan çıkmıyorsa alın fakat aynı fiyata ve daha ucuza bir çok palet cruelty free olan markalarda da mevcutken iki kez düşünün derim.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere,
Zeynuş

You Might Also Like

8 yorum:

  1. Zeynuşum ellerine sağlık...
    The Balm bu palette bence resmen çuvallamış. Ki ben özellikle farlarını çok seven biri olarak Appetit'de büyük hayal kırıklığına uğradım. Eğer, çok özel bir gün için hazırlanmıyorsam fırça ıslatmak vs gibi işlerle asla uğraşmayacağımdan da benim için adeta çöp bir palet oldu. Senin en azından, bir şekilde kullanabilmene sevindim. Yine de, üç-beş leylak için değmez; ben sana neler alacağım diyorum :D
    Benim için yılbaşı zamanı hasta hasta Gratis'e koşturduğun için asıl ben teşekkür ediyorum.
    Kocaman kocaman öpüyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sırf sefa için makyaj yaptığımdan fırça da ıslatıyorum hayal de kuruyorum o makyajı yaparken ahahha ama Blana beni bu bataktan kurtar, güzel farlar al bana ühüh :D :D
      Meykap canki dayanışmacısı dostlar her an her kozmetiğe koşar bir biri için, lafı bile olmaz.
      Öperim çook!

      Sil
  2. Ay palet mi, eziyet mi belli olmamış :) Fakat ilk yaptığın makyaj nasıl da acayip güzel durmuş!!! Bu tonlar kimsede böyle güzel durmuyor!!! Haksızlık! Öptüm çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahha The Balm bizden neden nefret ediyordu acaba? Bu palete başka açıklama bulamıyorum :D Ama o ilk makyaj benim artık resmi makyajım oldu renkleri sevdiğimden. Benzerlerini güzel kalitede bulsam da br kenarı bıraksam şu paleti de. Beni küçükken şirinler, furbyler falan öpmüş ondan yakışıyor bu tonlar. Beğenmene de çok sevindim.
      Öperim! <3

      Sil
  3. Chris P. Bacon palette bana hoş gelen tek renkti Zeynep'çim, tek renk için palet alacak kadar da delirmediğimden (henüz) iyi ki almamışım diyorum. Elimdekileri bitiremiyorum daha. Makyajların yine harika, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Chris asla göründüğü gibi değil hiö kanma, almamakla en iyisini edersin Gökçecim. Piyasada çok güzel bir sürü palet varken hem de. Makyajları beğenmene çok sevindim!
      Teşekkürler, sevgiler!

      Sil